Ваш надійний партнер та порадник
Написати нам
м. Львів, вул. Свєнціцького, 5, оф. 211

Зіпсований відпочинок: як діяти

Останнім часом ми все частіше спостерігаємо як українці застрягають в тій чи іншій країні з вини туроператора чи авіакомпанії. Замість омріяного відпочинку людям доводиться годинами, а то й днями чекати в залах очікування в аеропортах разом з багажем, без їжі і води, або за власні кошти винаймати готель. Туристи залишаються в чужій країні, часто з маленькими дітьми, без коштів, такий відпочинок перетворюється на справжнісіньке пекло, оскільки потребує не лише додаткових коштів, а й здоров’я, а туроператори нічим не можуть зарадити, стверджуючи, що «порятунок потопаючих - справа рук самих потопаючих».

Кого ж звинувачувати в такому «туристичному колапсі» та що потрібно знати, щоб не потрапити в таку пастку?

 

Договір – це важливо

 

Перш ніж вирушити в довгоочікувану відпустку, ми ретельно вибираємо туроператора та укладаємо відповідний договір. Проте не кожен звертає увагу на його умови, особливо ті, що стосуються правил відповідальності. Так, законодавством передбачено перелік істотних умов договору на туристичне обслуговування, серед яких, на жаль, немає умови про відповідальність, адже законодавець вважає, що інших умов достатньо для того, аби надати споживачу туристичні послуги належної якості.

Однак, цим і користуються недобросовісні туроператори і авіаперевізники. Справді, доволі часто туроператори навмисне передбачають умови, які звільняють їх від відповідальності за скасування чи затримки авіарейсів, щоб в майбутньому не виплачувати жодних компенсацій ошуканим туристам, запевняючи, що вони ні за що не несуть відповідальності. Проте це не так. Тому в таких випадках дуже важливо знати свої права.

! Варто пам’ятати, що споживачі туристичних послуг можуть самі наполягати на включенні в договір положень про відповідальність, яку туроператор нестиме у випадку порушень, адже чинним законодавством чітко визначено, що істотними умовами є також ті, які зроблені за заявою однієї із сторін. Інакше такий договір не вважатиметься укладеним.

 

Знай свої права

 

Отримати відшкодування за зіпсований відпочинок можливо. Але зробити це буває нелегко. Зазвичай необхідно докласти додаткових зусиль та часу.

Для прикладу, якщо авіарейс скасовано, перевізник зобов’язаний виплатити компенсацію пасажирам в розмірі від 250 до 600 євро залежно від дальності рейсу. В такому разі туристу необхідно звернутися із претензією до перевізника чи туроператора.

Окрім того, законодавством також передбачено права пасажирів при затримці авіарейсу залежно від годин очікування та дальності рейсу. Додатково пасажири мають право на прохолодні напої та можуть здійснити два безкоштовні дзвінки або відправити листи електронною поштою, якщо, звичайно, це дозволяють технічні умови аеропорту. А якщо затриманий рейс відбудеться наступного дня, ніж вказано у квитку, то пасажири мають право на забезпечення номером у готелі, харчування та трансфер з аеропорту в готель і навпаки.

 

Фіксуємо недоліки та збираємо докази

 

Нерідко трапляються випадки, коли туроператор запевняє, що відпочинок відбудеться на найвищому рівні, проте лише після прибуття за кордон особа дізнається про зміну готелю. Несподівано туристу відмовляють у поселенні у визначений заздалегідь готель, а натомість пропонують інший – часто з брудними номерами, потрісканими стінами, без кондиціонерів, з поламаними меблями, іржавою сантехнікою, а вид за вікном далеко не першокласний.

Важливим моментом є те, що туристу необхідно зафіксувати всі порушення з боку туроператора, які мали місце: затримки чи скасування авіарейсів, неповне надання туристичних послуг чи надання послуг неналежної якості.

Доказами у суді можуть слугувати:  фотографії, відеозйомка, які  підтверджують неналежні умови проживання, неякісне харчування, вигляд з вікна, затримки чи скасування авіарейсу. Також доказами будуть рекламні та інформаційні матеріали з готелю, турфірми, в яких зазначено умови проживання, харчування. У випадку, якщо Вам відмовили у поселенні в обумовлений готель, подбайте про отримання письмових доказів. Такими можуть бути документи, що свідчать про відсутність чи скасування броні на ваше ім’я, відмова готелю у поселенні, документи про наявність чи відсутність вільних місць в готелі.

 

Як діяти

 

Як показує практика, чимало конфліктних ситуацій вдається вирішити з турфірмами без звернення до суду. Відтак, першим кроком на цьому шляху буде надсилання письмової претензії на адресу компанії, в якій був придбаний тур. Наголошуємо, що саму претензію краще надсилати рекомендованим листом – на випадок відмови туроператора, що слугуватиме доказом для суду.

Якщо ж туроператор за результатами розгляду претензії відмовиться виплачувати компенсацію, споживач завжди може звернутися до суду, причому в таких категоріях справ ошукані туристи звільняються від сплати судового збору. Але в такому разі позивачу необхідно обґрунтувати свої вимоги та подати зібрані ним  докази, які це підтверджують: різноманітні чеки, фотознімки, брошури, буклети, отримані в туроператора, підтвердження з готелю тощо. Окрім виплати компенсації, громадянин може також вимагати відшкодування моральної шкоди через пережитий стрес у зв’язку із зіпсованим відпочинком.

Як ми вже повідомляли, нещодавно уряд посилив перевірку діяльності туроператорів, віднісши Мінекономрозвитку до переліку контролюючих органів, на яких не поширюється дія мораторію на перевірки бізнесу, що дає право здійснювати планові перевірки на предмет дотримання туроператорами ліцензійних умов, що в перспективі дасть змогу споживачам без зайвих хвилювань насолоджуватись своїм відпочинком.

Таким чином, національним законодавством передбачена реальна можливість відновлення порушених прав споживача. Якщо у Вас виникли питання щодо укладення договору на туристичне обслуговування чи Ви потрапили в пастку, влаштовану туроператором, Ви можете звернутися за допомогою до адвокатів, які нададуть кваліфіковану юридичну допомогу та допоможуть Вам відновити свої права.

profesional

Професіоналізм

Ми докладаємо максимум зусиль, щоб кожний наш Клієнт отримав позитивний результат від співпраці з нами.

dosvid

Досвід

В нашій команді працюють кваліфіковані адвокати з багаторічним досвідом роботи, які зарекомендували себе як професіонали своєї справи.

result

Об’єктивність

Ми не даємо порожніх обіцянок, ми реально оцінюємо ситуацію і обираємо найоптимальніший шлях для вирішення Вашої проблеми.

confidence

Конфіденційність

Ми забезпечимо максимальну конфіденційність та нерозголошення інформації, отриманої від кожного Клієнта. Ви можете нам довіряти!