Ваш надійний партнер та порадник
Написати нам
м. Львів, вул. Свєнціцького, 5, оф. 211

Захист прав споживачів (дії у випадку придбання неякісного товару)

Бувають випадки, коли придбана річ, здавалося б, відомої марки, виявляється бракованою. Або покупець, деякий час поміркувавши над покупкою вдома, приходить до висновку, що він хотів насправді щось трохи інше, ніж те, що купив. Добре, якщо продавець з радістю піде назустріч такому покупцеві, та без заперечень обміняє товар або поверне сплачені гроші. Але в більшості випадків справа доходить до суперечки між ними. А деякі покупці взагалі не звертаються з претензіями до продавців, вважаючи що «вони все одно викрутяться», «сам винен»,  «не хочу ще більше псувати нерви» та керуючись іншими подібними думками. Ми спробуємо переконати Вас, що такі думки хибні, і боротися за своє право завжди можна і потрібно.

 

Перш за все хочемо звернути Вашу увагу на те, що позитивне вирішення питання повернення грошей за неякісний товар чи швидкість його обміну на належної якості не в останню чергу залежить від емоційного забарвлення переговорів про це. Відверто агресивна поведінка, погрози, безпідставні звинувачення в умисному завданні шкоди продавцями товару здатні налаштувати на активний опір як конкретного працівника, так і колектив в цілому, хоча б до цього вони цілком готові були вирішити все «мирним» шляхом. В підсумку незадоволений покупець отримує «сатисфакцію» через тижні або місяці напруженої і виснажливої боротьби, хоча б міг отримати її в день звернення.

 

Покупцеві слід пам’ятати, що слова «покупець завжди правий» - не цитата з нормативно-правового акту. Для того, щоб ця фраза набрала сили в конкретному випадку, покупцеві слід виконати кілька нескладних правил.

 

І найперше з них: отримуйте чек! Вимагайте чек, якщо Вам не видали його одразу. Радимо також перевіряти відповідність інформації, що міститься в чеку, фактам, тобто: дата і час продажу, назва і кількість товару, додаткові особливі характеристики товару (наприклад, ґатунок),  місце продажу (найменування підприємства-продавця, ФОП) повинні відповідати дійсності. Наголошуємо, що така сама інформація має міститися і в документі, який підтверджує факт продажу, що виписується продавцем вручну у випадку незастосування касового апарату.

 

Зберігайте чек! Зберігайте його протягом усього гарантійного періоду на придбаний товар. Пам’ятайте, що маленький клаптик паперу фактично є заміною кількох аркушів звичайного договору купівлі-продажу, і зберігає інформацію, яку вже через тиждень не буде пам’ятати якнайприязніше налаштований до вас продавець, не кажучи вже про його керівництво, від якого залежатиме вирішення Вашого питання. Отже, чек є основним Вашим аргументом при зверненні з претензією щодо неякісної речі.

 

Ми згадали про гарантійний строк, і це є другим фактором, на який треба звернути увагу ще при покупці. Часто виникає питання про початок перебігу цього строку. Зазвичай перебіг починається з дати продажу (або дати доставки товару, якщо вони не співпадають). Що стосується речей, які використовуються протягом певного сезону (хутряні речі, одяг, взуття), то перебіг строку для них починається з початком найближчого сезону після придбання. Межі сезонів і сезонні товари визначаються Кабміном. Не включається до гарантійного строку час перебування речі на гарантійному ремонті. Гарантійне свідоцтво чи будь-який інший документ, який засвідчує надання гарантії на річ, повинен бути наданий покупцеві разом з товаром та чеком. Стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право пред'явити відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років від дня передачі.

 

Отже, припустимо, що покупець має чек і виявив в придбаній речі недоліки протягом гарантійного періоду. Як йому слід діяти?

 

По-перше, йому слід визначитись, яку саме компенсацію він хоче отримати. На вибір можна вимагати: зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків; компенсації витрат на усунення недоліків.

!  Зверніть увагу – безоплатне усунення недоліків можливе лише у визначених осіб, які мають відповідний договір з виробником чи продавцем речі. Перелік цих осіб має надавати продавець під час продажу речі. Щодо компенсації витрат на усунення недоліків, то це можливо на практиці в разі відсутності осіб, що здійснюють гарантійний ремонт. Якщо вони є - звертайтеся до них.

Якщо ж Вам кажуть, що ремонт займе більше двох тижнів, або взагалі неможливий, або якщо після ремонту річ швидко ламається знову, або якщо в результаті ремонту суттєво змінюються споживчі властивості речі (дуже багатозначне визначення, індивідуальне для кожного конкретного випадку), то ви маєте право на:

-заміну речі на аналогічну;

-розірвання договору купівлі-продажу і повернення вам сплачених коштів.

 

! Важливо – повернути товар назад і отримати кошти через неналежну якість товару можна лише у випадку, коли недолік не можна повноцінно усунути ремонтом. Одразу повернути річ і отримати гроші за законом неможливо (хоча продавці можуть на це піти, визнавши річ одразу такою, що не підлягає ремонту).

Товар належної якості, який з якихось причин не підійшов покупцеві, можна повернути протягом 14 календарних днів з дня придбання за умови не використання речі та цілісності пломб, ярликів на речі. Проте, законом встановлено види товару, які не підлягають обміну, враховуючи їх мету використання, дотримання правил гігієни та безпеки.  До них відносяться зокрема: білизна, косметичні вироби, парфуми, дитячі іграшки, ювелірні прикраси та інші товари, перелік яких визначено постановою Кабміну.

 

До кого пред’являти претензії в зв’язку з недоліками речі?

До продавця, в якого річ придбана (маємо на увазі місце продажу). Також, якщо річ придбана у продавця чи виробника, який має торгівельну мережу чи філіали в інших населених пунктах, можна звернутися до будь-якої точки продажу чи обслуговування клієнтів.

 

Як бути, якщо річ в ремонті, а вона Вам потрібна?

 

На вашу письмову вимогу продавець зобов’язаний надати вам річ аналогічної марки і моделі на час ремонту. Попереджаємо, що ця річ не буде нова, а зберігатиметься продавцем саме для таких випадків.

Слід розрізняти гарантійний строк експлуатації речі та прогнозований. Зазвичай він встановлюється виробником; якщо не встановлений, то вважається строком в 10 років з дня придбання. Протягом цього строку можете пред’явити вимогу про безоплатний ремонт, якщо це викликано виною виробника, а не умовами експлуатації.

Якщо ж добровільно Ваші обґрунтовані вимоги не задовольняються продавцем, звертайтеся до Держспоживслужби або до суду. В обох випадках Вам можуть надати допомогу адвокати нашого об’єднання.

profesional

Професіоналізм

Ми докладаємо максимум зусиль, щоб кожний наш Клієнт отримав позитивний результат від співпраці з нами.

dosvid

Досвід

В нашій команді працюють кваліфіковані адвокати з багаторічним досвідом роботи, які зарекомендували себе як професіонали своєї справи.

result

Об’єктивність

Ми не даємо порожніх обіцянок, ми реально оцінюємо ситуацію і обираємо найоптимальніший шлях для вирішення Вашої проблеми.

confidence

Конфіденційність

Ми забезпечимо максимальну конфіденційність та нерозголошення інформації, отриманої від кожного Клієнта. Ви можете нам довіряти!