В процесі ведення бізнесу у власників фірм часто виникає потреба внесення змін до Статуту чи інших установчих документів.
Найчастіше це зв’язано зі зміною назви юридичної особи, місцезнаходження, видів діяльності (КВЕД), складу засновників, органів управління та їх повноважень, збільшення чи зменшення статутного капіталу.
Порядок реєстрації змін до установчих документів може викликати певні труднощі, оскільки для правильної підготовки пакету документів необхідні відповідні знання та досвід, тому так важливо в даному питанні заручитися допомогою професіоналів.
Щоб внести зміни до Статуту ТОВ необхідно подати державному реєстратору наступні документи:
- Належним чином заповнену реєстраційну картку.
Як показує практика, форми реєстраційних карток доволі часто змінюються, тому необхідно звернути на це особливу увагу при підготовці документів. Заява заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Не допускаються виправлення, закреслення, будь-які дописки тощо.
- Рішення уповноваженого органу юридичної особи про внесення змін до Статуту.
У випадку ТОВ, рішення уповноваженого органу оформляється у вигляді протоколу загальних зборів учасників Товариства. Протокол повинен бути прошитий, пронумерований та підписаний головою та секретарем загальних зборів. Підписи на протоколі засвідчуються нотаріально, крім випадків, передбачених Законом. Ці винятки стосуються громадських об’єднань, благодійних організацій, державних органів та органів місцевого самоврядування.
- Зміни до Статуту або Статут у новій редакції, викладені письмово, прошиті та пронумеровані.
Текст Статуту повинен бути складений у відповідності до чинного законодавства. Статут підписують голова та секретар загальних зборів, підписи посвідчуються нотаріально.
Сформований пакет документів подається державному реєстратору Центру надання адміністративних послуг або нотаріусу для проведення реєстраційний дій.
Плата за внесення змін до Статуту
Законодавством встановлена плата за проведення реєстраційних дій щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що на сьогодні становить – 505,2 грн.
Строки розгляду документів
Документи, подані для державної реєстрації змін до Статуту, розглядаються протягом 24 годин.
Цей термін продовжуються, якщо вчинення реєстраційної дії припадає на святковий чи вихідний день.
У випадку, якщо документи подані не в повному обсязі, без дотримання встановлених законодавством вимог, мають місце розбіжності між відомостями, вказаними у заяві та поданими документами, подані особою, що немає повноважень, суперечать Конституції та законам України державний реєстратор має право зупинити розгляд документів або навіть відмовити у проведенні державної реєстрації.
Дії державного реєстратора можуть бути оскаржені в Міністерство юстиції України, до його територіальних органів чи суду.
Якщо у вас виникли питання щодо внесення змін до установчих документів, або Ви потребуєте кваліфікованої допомоги спеціалістів, звертайтесь – адвокати АО «Галлекс» якісно та оперативно підготують документи та вчинять всі необхідні дії задля досягнення позитивного результату.