Ваш надійний партнер та порадник
Написати нам
м. Львів, вул. Свєнціцького, 5, оф. 211

Розміщення інформації про виробника пива не є рекламою

 

1 липня 2015 року набули чинності зміни до Податкового кодексу та Закону України «Про державне регулювання виробництва і обіг спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (ЗУ від 28.12.2014 року № 71-VIII), згідно з якими пиво прирівнюється до алкогольних напоїв.

Згідно із прийнятими змінами відповідно до ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про рекламу» забороняється зовнішня реклама пива.

Враховуючи вищенаведене з липня 2015 року районні адміністрації у містах почали накладти адміністратині штрафи на фізичних та юридичних осіб (посадових осіб) що порушують заборону щодо реклами пива. Райдержадміністрації при міських радах діють відповідно до п. 44 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», яке дає право міським радам на встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Стягнення накладаються за незадовільний зовнішній вигляд та технічну несправність, невідповідність затвердженим паспортам, проектам, вимогам кіосків, літніх торговельних майданчиків, яток стаціонарних, трансформаторних будок, телефонних і електричних шаф, навісів та павільйонів зупинок транспорту.

При цьому до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів) нерідко притягаються власники кафе та ресторанів, які використовують літні майданчики згідно погодженого проекту. Райдержадміністрації притримуються думки, що розміщення інформації про виробника пива на маркізах літніх майданчиків є не що інше як пряма реклама пива.

В даному випадку потрібно зазначити, що позиція райдержадміністрацій є помилковою, а саме штрафування незаконним, адже відсутній склад адміністративного правопорушення. Дана позиція обгрунтовується наступним:  

Згідно із ст. 1 ЗУ «Про рекламу» зовнішня реклама - реклама,  що розміщується  на  спеціальних тимчасових    і   стаціонарних   конструкціях   -   рекламоносіях, розташованих   на  відкритій  місцевості,  а  також  на  зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою  частиною  вулиць  і  доріг.

Відповідно до ч. 7 ст. 8 ЗУ «Про рекламу», розміщення  інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, у тому числі  на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, а також  безпосередньо  на  самому  товарі  та/або його упаковці, не вважається рекламою.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 ЗУ «Про захист прав споживачів», інформація про продукцію не вважається рекламою. Згідно з абз. 2 ч. 2 ст. 15 ЗУ «Про захист прав споживачів», інформація про продукцію може бути розміщена у місцях, де вона реалізується, а також за згодою споживача доводитися до нього за допомогою засобів дистанційного зв'язку.

Враховуючи вищенаведене, використання знаків для товарів та послуг, під якими випускається пиво в закладах громадського харчування (в даному випадку розміщення логотипу на маркізах), не є рекламою пива.

profesional

Професіоналізм

Ми докладаємо максимум зусиль, щоб кожний наш Клієнт отримав позитивний результат від співпраці з нами.

dosvid

Досвід

В нашій команді працюють кваліфіковані адвокати з багаторічним досвідом роботи, які зарекомендували себе як професіонали своєї справи.

result

Об’єктивність

Ми не даємо порожніх обіцянок, ми реально оцінюємо ситуацію і обираємо найоптимальніший шлях для вирішення Вашої проблеми.

confidence

Конфіденційність

Ми забезпечимо максимальну конфіденційність та нерозголошення інформації, отриманої від кожного Клієнта. Ви можете нам довіряти!