Ваш надійний партнер та порадник
Написати нам
м. Львів, вул. Свєнціцького, 5, оф. 211

Порядок реєстрації касового апарату (РРО). Питання - відповіді


Підприємці, які здійснюють діяльність в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, повинні  проводити розрахункові операції через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням розрахункових документів, або із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Відповімо на головні питання, які стосуються реєстрації цих реєстраторів.

 

Реєстратор розрахункових операцій з точки зору законодавця та контролюючого органу

За визначенням, РРО – це пристрій, який дозволяє забезпечити одноразове (тобто таке, що не підлягає подальшому редагуванню) внесення інформації про операцію з розрахунку за певну надану послуги чи реалізований товар; можливість багаторазового зчитування цієї інформації та довготермінове зберігання її. РРО може бути виконаний як у вигляді окремого спеціалізованого пристрою (електронний контрольно-касовий      апарат,      електронний контрольно-касовий      реєстратор,     електронний  таксометр,  автомат  з продажу товарів (послуг) тощо),  або існувати у вигляді спеціальної програми для комп’ютера та спеціального периферійного обладнання (комп'ютерно-касова   система). Обов’язковою вимогою до РРО є здатність формувати та роздруковувати документи про здійснення розрахункової операції (отримання грошей у будь-якій формі від покупця/клієнта, або повернення коштів покупцю у випадку повернення товару чи компенсації за неякісну послугу).

 

Чи будь-який РРО може бути зареєстрований?

 Ні. Для того, щоб певний апарат міг бути зареєстрований, модель апарату та (зверніть увагу!) певна його модифікація та певна версія його програмного забезпечення мають бути на час реєстрації внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій (далі Реєстр). Актуальна версія Реєстру розміщена на сайті Державної фіскальної служби України (ДФС). Ще однією умовою для реєстрації є не вичерпання строку служби пристрою на час реєстрації відповідно до документів виробника пристрою.

 

Хто здійснює реєстрацію РРО?

Реєстрація РРО здійснюється в органі ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків. Якщо підприємець має філії в інших регіонах, то він може зареєструвати наявні там РРО за місцем їх знаходження, за умови, що він є платником податку на прибуток.

 

Чи повинен бути РРО обов’язково  у власності підприємця?

Ні, допускається використання як власних РРО, так і таких, що використовуються на підставі договору оренди, лізингу тощо. В будь-якому випадку у підприємця мають бути відповідні документи, які підтверджують факт придбання ним РРО (або отримання його безоплатно) чи факт передання РРО у користування від власника.

 

Які дії повинен вчинити підприємець до реєстрації РРО?

Після придбання (отримання на інший підставі)  РРО, який внесений до Реєстру, підприємцю треба укласти договір на технічне обслуговування  РРО з центром технічного обслуговування (ЦСО). Законодавством передбачено створення централізованого державного реєстру таких центрів, проте на сьогодні його немає. Зазвичай адреси ЦСО у відповідному регіоні надає продавець РРО. Оскільки за визначенням сервісний центр – це суб’єкт підприємницької діяльності, що здійснює гарантійний та післягарантійний ремонт РРО, а також інше його технічне обслуговування на підставі договору з виробником відповідної моделі РРО, то ми рекомендуємо ознайомитись з цим договором у фірмі, яка позиціонує себе як ЦСО, та по можливості отримати копію вищезазначеного договору. Це дозволить уникнути можливих проблем під час реєстрації РРО, його ремонту та поточного техобслуговування.

 

Які документи подаються для реєстрації РРО?

  • заява про реєстрацію РРО за формою  1-РРО;
  • копія документу, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого       документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • копія документу на право власності (або користування) на приміщення, де буде розміщено РРО і, відповідно, здійснюватись господарська діяльність
  • копія паспорту (формуляра) РРО та копію паспорта модема (у разі застосування зовнішнього модема);
  • копія договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Заява та копії підписуються (засвідчуються) керівником фірми або підприємцем-фізособою. Якщо заяву і документи подає представник, то він повинен мати при собі документ, що підтверджує особу, та подати довіреність на проведення реєстрації РРО, підписану керівником фірми чи підприємцем-фізособою.

! Зверніть увагу: довіреність повинна бути видана саме на здійснення реєстрації РРО, а не бути «універсальною».

Заява та документи можуть бути надіслані як в паперовому, так і в електронному вигляді (за умови, що заявник включений до системи подання податкових документів в електронному вигляді). В першому випадку заявник разом з копіями зазначених документів подає і їх оригінали, які повертаються після розгляду заяви.  В другому випадку до заяви додаються скановані копії документів. Строки та порядок розгляду в обох випадках однакові.

 

Які строки розгляду заяви та можливі рішення за підсумками розгляду?

Заява про реєстрацію РРО за наявності всіх необхідних документів розглядається протягом двох робочих  днів.

За результатами розгляду заяви приймається рішення про можливість реєстрації РРО та надсилається Довідка про резервування фіскального номера РРО (форма 2-РРО), або рішення про відмову в реєстрації з обґрунтуванням підстав. В будь-якому випадку про результати розгляду заявник інформується не пізніше двох робочих днів з дня подання заяви.

Найбільш поширені підстави для відмови в реєстрації: ненадання копій чи оригіналів документів, які вимагаються при поданні заяви про реєстрацію; РРО вже зареєстрований раніше; ЦСО не має права на технічне обслуговування та ремонт РРО у зв'язку з відсутністю договору з виробником (постачальником) такого РРО; модель (модифікацію) РРО не включено або виключено з Державного реєстру РРО;в контролюючому органі наявні відомості про анулювання ліцензії на право здійснення відповідної господарської діяльності.

 

Що робити після отримання довідки за формою 2-РРО?

! Пам’ятайте, що ця довідка дійсна протягом п’яти робочих днів з дати її видачі (або надіслання на електронну пошту заявника, якщо заява була подана в електронному вигляді).

Як ми зазначали на початку, РРО повинні бути зареєстровані, опломбовані та  переведені  у  фіскальний  режим  роботи. Процедуру введення в експлуатацію РРО (яка включає в себе введення в пам'ять РРО фіскального номеру) та його опломбування здійснюють в ЦСО. По завершенні цих робіт заявнику видається довідка про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО (два примірники акта, третій примірник лишається в ЦСО). Протягом строку дії довідки 2-РРО заявник повинен подати копію довідки про опломбування та один примірник акта введення в експлуатацію до органу ДФС. У разі неотримання цих документів протягом зазначеного терміну довідка вважається недійсною, фіскальний номер скасовується.

Якщо документи подані своєчасно, то не пізніше наступного робочого дня проводиться реєстрація РРО шляхом внесення даних до інформаційної системи ДФС та видається реєстраційне посвідчення РРО (форма 3-РРО).

В заяві про реєстрацію заявник має вказати спосіб отримання посвідчення (особисто або поштою). У випадку зазначення способу отримання посвідчення поштою воно буде надіслане тільки після оплати заявником вартості пересилання (марками на суму рекомендованого листа з повідомленням про вручення).

 Якщо у Вас виникли труднощі чи питання з приводу використання РРО, звертайтесь, наші фахівці допоможуть Вам швидко та без ускладнень зареєструвати касовий апарат у Львові.

profesional

Професіоналізм

Ми докладаємо максимум зусиль, щоб кожний наш Клієнт отримав позитивний результат від співпраці з нами.

dosvid

Досвід

В нашій команді працюють кваліфіковані адвокати з багаторічним досвідом роботи, які зарекомендували себе як професіонали своєї справи.

result

Об’єктивність

Ми не даємо порожніх обіцянок, ми реально оцінюємо ситуацію і обираємо найоптимальніший шлях для вирішення Вашої проблеми.

confidence

Конфіденційність

Ми забезпечимо максимальну конфіденційність та нерозголошення інформації, отриманої від кожного Клієнта. Ви можете нам довіряти!