Ваш надійний партнер та порадник
Написати нам
м. Львів, вул. Свєнціцького, 5, оф. 211

Новий статут для ТОВ: що варто знати

Як відомо, 17.06.2018 року набув чинності Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». Зазначеним нормативним актом було внесено чимало змін, що торкнулися діяльності товариств. Нагадаємо основні з них:

  • скорочено перелік положень, які повинні обов’язково зазначатися в статуті товариства;
  • знято обмеження щодо кількості учасників ТОВ;
  • передбачено корпоративні договори, що мають конфіденційний характер;
  • запроваджено поняття безвідкличної довіреності з корпоративних прав;
  • надано право учасникам ТОВ самостійно визначати значну кількість положень статуту на власний розсуд;
  • розширено відповідальність посадових осіб товариства;
  • з’явилися поняття «значні правочини» та «правочини, щодо вчинення яких є заінтересованість».

Звісно, що нововведень є значно більше, проте у даній статті піде мова про інше.

Так, новим Законом було передбачено, що положення діючих статутів діють протягом року з дня набрання чинності Законом, а саме до 17 червня 2019 року. Протягом цього часу суб’єкти господарювання повинні були привести свої установчі документи у відповідність до діючого законодавства. При цьому, якщо такі зміни вносилися протягом встановленого терміну, товариства звільнялися від сплати адміністративного збору за реєстрацію нової редакції статуту.

 

Якщо зміни не внесені протягом встановленого строку?

Як показує практика, не всі товариства привели свої статути у відповідність до законодавства протягом відведеного граничного терміну. Відтак, в багатьох постає питання, яка відповідальність та які наслідки настають у випадку несвоєчасного виконання вимог закону.

Відразу зазначаємо, що застосування будь-яких штрафних санкцій до товариств законом не передбачено. Проте, не все так просто, оскільки з 17 червня 2019 року підприємства, які не виконали вимог закону не зможуть використовувати свої статути у повній мірі, оскільки їх положення, що не відповідають чинному законодавству, втрачають свою силу.

Це означає, що при прийнятті будь-яких рішень відповідно до установчих документів, товариство повинно буде аналізувати чи відповідають положення статуту, які підлягають застосуванню, новому закону. У випадку, якщо норми статуту застарілі, у такому разі товариство не може їх використовувати, відтак блокується діяльність підприємства.

 

Поряд з цим, існують і наступні потенційні проблеми, а саме:

  • не змінивши власні установчі документи товариство не зможе в повній мірі користуватися можливостями, яке надає новий закон;
  • існуючі суперечності між установчими документами та чинним законодавством створюють підгрунтя для виникнення корпоративних конфліктів;
  • неможливість внесення змін до державного реєстру юридичних осіб на підставі установчих документів, що не відповідають законодавству. Це означає, що у випадку, якщо виникне потреба у зміні засновників, кведів, розміру статутного капіталу тощо товариство не зможе здійснити зазначені дії;
  • проблеми у взаємовідносинах з третіми особами, зокрема з банківськими установами. Доволі часто при взаємодії з банками, останні вимагають від підприємства надання установчих документів (статуту). У разі, якщо норми статуту не відповідатимуть чинному законодавству, існує ризик відмови зі сторони банку у наданні послуг;
  • неможливість встановлення співпраці з контрагентами. При укладенні контрактів, налагодженні нових ділових зв’язків, особливо якщо Ваші потенційні партнери – великі компанії, іноземні корпорації, державні установи та організації, виникає потреба у пред’явленні документів товариства. Не рідко провідні компанії обирають собі партнерів шляхом проведення тендерів, якщо це стосується державних підприємств, то виникає потреба участі у державних закупівлях. Тому, у разі, якщо установчі документи не відповідатимуть діючому законодавству, це може негативно вплинути на репутацію товариства та подальшу співпрацю в цілому.

Підводячи підсумки, зауважимо, що відповідальність за неприведення статуту у відповідність до законодавства відсутня, проте ігнорування вимог закону створює значні перепони у подальшій діяльності та функціонуванні товариства.

У випадку, якщо у Вас виникли питання чи Ви потребуєте консультації щодо внесення змін до установчих документів, звертайтеся, ми з радістю надамо необхідну допомогу.

profesional

Професіоналізм

Ми докладаємо максимум зусиль, щоб кожний наш Клієнт отримав позитивний результат від співпраці з нами.

dosvid

Досвід

В нашій команді працюють кваліфіковані адвокати з багаторічним досвідом роботи, які зарекомендували себе як професіонали своєї справи.

result

Об’єктивність

Ми не даємо порожніх обіцянок, ми реально оцінюємо ситуацію і обираємо найоптимальніший шлях для вирішення Вашої проблеми.

confidence

Конфіденційність

Ми забезпечимо максимальну конфіденційність та нерозголошення інформації, отриманої від кожного Клієнта. Ви можете нам довіряти!